ČOKOLÁDOVÉ MUFFINY S TŘEŠNĚMI

Recept jsem si vypůjčila z knihy 500 veganských receptů od Joni Marie Newmann. Knížku používám hodně, ale vždy upravuji množství cukru i tuku, těmi se v knize vskutku nešetří! :) Také bílou mouku částečně nebo zcela nahrazuji celozrnnou. Zde je recept po mé úpravě: V jedné nádobě promícháme 125 g celozrnné špaldové mouky, 125 g hladké bílé mouky, špetku soli, lžičku mleté vanilky, 40 g kakaa a 2 lžičky kypřicího prášku. Ve druhé nádobě metličkou rozšleháme 250 ml sojového mléka, 160 g sojového jogurtu, 60 g kokosového cukru (nebo obyčejného cukru) a 60 ml slunečnicového oleje. Směs nalijeme k mouce, důkladně, ale krátce promícháme a nakonec vmícháme 100 g sekané hořké bezmléčné čokolády a 180 g sušených třešní (zkoušela jsem třešně nasušit letos poprvé a jsou naprosto skvělé!). Těstem naplníme 12 vymaštěných muffinových formiček a pečeme při 180 stupních 20 – 30 minut podle zkušenosti s vlastní troubou. Stav upečení kontrolujeme špejlí. Po upečení vyjmeme z formiček. Mňam!

3 komentáře:

  1. Dobrý den paní Evo, myslíte, že by bylo možné těsto dát do malého plechu bez úpravy poměru ingrediencí? Bohužel nemám formu na muffinky a ty papírové mi přijdou neekologické. Krásné dny Martina P.
    P.S. Včera jsem pekla pohankové karbanátky a jsou skvělé :).

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer, buchta už je v troubě na pekáčku. Vypadá moc dobře. Tak uvidíme až vychladne :). Jen místo třešní jsem dávala brusinky. Ale jsou dobrým tipem. Sušila jste je v sušičce či pouze na sluníčku? Hezký podvečer. Martina.

    OdpovědětVymazat